O listă cu informații utile pentru cei care beneficiază de serviciile noastre de recuperare medicală.
In sensul prezentei legi:
CAPITOLUL I
Art. 1
Art. 2. – Pacientii au dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate de care societatea dispune, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale.
Art. 3. – Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara nici o discriminare.”
CAPITOLUL II – Dreptul pacientului la informatia medicala
Art. 4. – Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza.
Art. 5. – (1) Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate.
(2) Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata clinicaizarii.
Art. 6. – Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire ladate despre diagnostic si prognostic.
Art. 7. – Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat in cazul in care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta.
Art. 8. – Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; in cazul in care pacientul nu cunoaste limba romana, informatiile i se aduc la cunostinta in limba materna ori in limba pe care o cunoaste sau, dupa caz, se va cauta o alta forma de comunicare.
Art. 9. – Pacientul are dreptul de a cere in mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata in locul sau.
Art. 10. – Rudele si prietenii pacientului pot fi informati despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament, cu acordul pacientului.
Art. 11. – Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala.
Art. 12. – Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada clinicaizarii.
CAPITOLUL III – Consimtamantul pacientului privind tratamentul medical
Art. 13. – Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o procedura medicala asumandu-si, in scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
Art. 14. – Cand pacientul nu isi poate exprima vointa, dar este necesara o procedura medicala de urgenta, personalul medical are dreptul sa deduca acordul pacientului dintr-o exprimare anterioara a vointei acestuia.
Art. 15. – In cazul in care pacientul necesita o interventie medicala de urgenta, consimtamantul reprezentantului legal nu mai este necesar.
Art. 16. – In cazul in care se cere consimtamantul reprezentantului legal, pacientul trebuie sa fie implicat in procesul de luare a deciziei atat cat permite capacitatea lui de intelegere.
Art. 17. – (1) In cazul in care furnizorii de servicii medicale considera ca interventia este in interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuza sa isi dea consimtamantul, decizia este declinata unei comisii de arbitraj de specialitate.
(2) Comisia de arbitraj este constituita din 3 medici pentru pacientii internati in clinica si din 2 medici pentru pacientii din ambulator.
Art. 18. – Consimtamantul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, in vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
Art. 19. – Consimtamantul pacientului este obligatoriu in cazul participarii sale in invatamantul medical clinic si la cercetarea stiintifica. Nu pot fi folosite pentru cercetare stiintifica persoanele care nu sunt capabile sa isi exprime vointa, cu exceptia obtinerii consimtamantului de la reprezentantul legal si daca cercetarea este facuta si in interesul pacientului.
Art. 20. – Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat intr-o unitate medicala fara consimtamantul sau, cu exceptia cazurilor in care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitarii suspectarii unei culpe medicale.
CAPITOLUL IV – Dreptul la confidentialitatea informatiilor si viata privata a pacientului
Art. 21. – Toate informatiile privind starea pacientului, rezultatele investigatiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidentiale chiar si dupa decesul acestuia.
Art. 22. – Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai in cazul in care pacientul isi da consimtamantul explicit sau daca legea o cere in mod expres.
Art. 23. – In cazul in care informatiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditati, implicati in tratamentul pacientului, acordarea consimtamantului nu mai este obligatorie.
Art. 24. – Pacientul are acces la datele medicale personale.
Art. 25. – (1) Orice amestec in viata privata, familiala a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor in care aceasta imixtiune influenteaza pozitiv diagnosticul, tratamentul ori ingrijirile acordate si numai cu consimtamantul pacientului.
(2) Sunt considerate exceptii cazurile in care pacientul reprezinta pericol pentru sine sau pentru sanatatea publica.
CAPITOLUL V – Drepturile pacientului in domeniul reproducerii
Art. 26. – Dreptul femeii la viata prevaleaza in cazul in care sarcina reprezinta un factor de risc major si imediat pentru viata mamei.
Art. 27. – Pacientul are dreptul la informatii, educatie si servicii necesare dezvoltarii unei vieti sexuale normale si sanatatii reproducerii, fara nici o discriminare.
Art. 28. – (1) Dreptul femeii de a hotari daca sa aiba sau nu copii este garantat, cu exceptia cazului prevazut la art. 26.
(2) Pacientul, prin serviciile de sanatate, are dreptul sa aleaga cele mai sigure metode privind sanatatea reproducerii.
(3) Orice pacient are dreptul la metode de planificare familiala eficiente si lipsite de riscuri.
CAPITOLUL VI – Drepturile pacientului la tratament si ingrijiri medicale
Art. 29. – (1) In cazul in care furnizorii sunt obligati sa recurga la selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile in numar limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale.
(2) Criteriile medicale privind selectarea pacientilor pentru anumite tipuri de tratament se elaboreaza de catre Ministerul Sanatatii si Familiei in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi si se aduc la cunostinta publicului.
Art. 30. – (1) Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat.
(2) Se excepteaza de la prevederile alin. (1) cazurile de urgenta aparute in situatii extreme.
Art. 31. – Pacientul are dreptul la ingrijiri terminale pentru a putea muri in demnitate.
Art. 32. – Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, in masura posibilitatilor, mediul de ingrijire si tratament va fi creat cat mai aproape de cel familial.
Art. 33. – Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de catre un medic acreditat din afara clinicaului.
Art. 34. – (1) Personalul medical sau nemedical din unitatile sanitare nu are dreptul sa supuna pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta sa il recompenseze altfel decat prevadreglementarile de plata legale din cadrul unitatii respective.
(2) Pacientul poate oferi angajatilor sau unitatii unde a fost ingrijit plati suplimentare sau donatii, cu respectarea legii.
Art. 35. – (1) Pacientul are dreptul la ingrijiri medicale continue pana la ameliorarea starii sale de sanatate sau pana la vindecare.
(2) Continuitatea ingrijirilor se asigura prin colaborarea si parteneriatul dintre diferitele unitati medicale publice si nepublice, clinicaicesti si ambulatorii, de specialitate sau de medicina generala, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. Dupa externare pacientii au dreptul la serviciile comunitare disponibile.
Art. 36. – Pacientul are dreptul sa beneficieze de asistenta medicala de urgenta, de asistenta stomatologica de urgenta si de servicii farmaceutice, in program continuu.
1) Sa prezinte la inregistrarea la receptie: Cartea de identitate/ Buletinul, precum si documentele justificative care sa ateste calitatea de asigurat;
2) Sa respecte programul clinicii;
3) Sa respecte ordinea interioara din clinica, linistea si curatenia;
4) Sa nu produca zgomote care produc disconfort celorlalti pacienti;
5) Sa manifeste grija fata de bunurile din dotarea clinicii, iar in cazul in care din vina sa a deteriorat aceste bunuri sa achite contravaloarea lor, in caz contrar se supune regulilor de drept civil;
6) Sa manifeste o conduita civilizata fata de personalul medico-sanitar;
5) Sa respecte regulile de igiena personala si colective;
6) Sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului;
7) Sa respecte regimul alimentar indicat de medic;
8) Sa respecte intimitatea si confidentialitatea celorlalti pacienti;
9) Sa poarte echipamentul stabilit de clinica si sa nu paraseasca incinta clinicii in acest echipament;
10) Sa nu consume si sa nu introduca in clinica bauturi alcoolice;
11) Sa respecte masurile de prevenire si combatere a bolilor cu transmitere ;
12) Sa respecte programarea pentru a nu perturba activitatea medicala;
13) Sa nu fumeze in clinica;
Iată câteva din părerile celor care au beneficiat de tratamente de ultimă generație în clinica noastră:
EXCELENT Pe baza a 276 de recenzii Cristinel Dior23 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. O oază de excelență medicală în inima Bacăului – Clinica Lotus Clinica Lotus din Bacău reprezintă un veritabil etalon al profesionalismului și al grijii față de pacient. Încă de la primul pas în această instituție medicală, ești întâmpinat cu o atmosferă de calm, rafinament și respect profund pentru sănătate și pentru om. Serviciile oferite sunt remarcabile prin calitate, promptitudine și eficiență, dar mai presus de toate prin umanitatea cu care sunt livrate. Întregul personal – fără excepție – dă dovadă de o empatie rar întâlnită și de o pregătire profesională net superioară standardelor obișnuite. Fiecare interacțiune este marcată de grijă autentică, atenție la detalii și o dorință reală de a contribui la binele pacientului. Un exemplu strălucit al acestui spirit este doamna doctor Bivol Raluca – un medic excepțional, dedicat, pentru care fiecare caz în parte este unic și abordat cu maxim profesionalism și devotament. Prezența dumneaei inspiră încredere și liniște, iar competențele sale medicale sunt dublate de o empatie și o noblețe sufletească ce fac diferența. Tratamentul într-un asemenea cadru devine mai mult decât o simplă intervenție medicală – este o experiență în sine, una care relaxează, liniștește și inspiră încredere. Clinica Lotus nu este doar un loc unde mergi pentru a te vindeca, ci un adevărat sanctuar al sănătății, unde trupul și mintea sunt tratate cu aceeași delicatețe. Recomand cu toată convingerea această clinică tuturor celor care caută nu doar soluții medicale, ci și respect, empatie și excelență. geta Manolache16 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Buna ziua, Am fost intampinati atat eu cat si sotul meu, de o echipa formata din profesionisti, cu servicii de inalta calitate. Multumim frumos! intregii echipe de la baile galvanice, parafina, drenaj limfatic, masaj si a compartimentului de electrice , in mod special , d-nei Gabriela, împreună cu echipa cu care lucrează pentru: amabilitatea, profesionalism, rabdare, promptitudine. Recomadam cu incredere, tuturor persoanelor care au nevoie de recuperare medicala de o calitate deosebita, Clinica Lotus din Bacau. Mult succes in tot ceea ce faceti aici, sunteti cei mai buni. Alina Berusca14 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Clinica este foarte curată, utilată cu aparate moderne, echipa medicală este amabilă și drăguță. Recomand această clinică! 👏 Claudia Marta14 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Recunoștință profundă pentru doamna doctor Salagean Dospinescu Laura – Clinica Lotus Am ajuns la doamna doctor cu sora mea, aflată într-o stare critică: nu putea merge, nu putea nici măcar să mănânce singură. Am dus-o în cărucior cu rotile, cu inima grea și fără mari speranțe. Doamna doctor Salagean Dospinescu Laura ne-a întâmpinat cu blândețe, răbdare și un profesionalism rar întâlnit. I-a administrat o ședință de tratament. Rezultatul? O adevărată minune: la doar două ore după tratament, sora mea a început să pășească!🙏🙏🙏 Este greu de exprimat în cuvinte recunoștința pe care o simțim. Mulțumim din suflet pentru implicarea totală, pentru empatie și pentru dedicarea cu care salvați vieți și redați speranță.🙌 Recomand din toată inima Clinica Lotus și pe doamna doctor Salagean Dospinescu Laura – un OM și un medic extraordinar!🙌🙌🥰💐 Revin săptămână viitoare cu noutati🙌 Cristian Ciuche13 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Numărul 1 , în Bacău. Felicitări personalului. Vă mulțumim frumos. Nu sunt stele destule pentru aprecieri. Doamnelor și domnilor, veniți la LOTUS și nu veți regreta. Deleu Laura9 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Totul este la SUPERLATIV! Alexandra Cristina6 Mai 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Nu isi respecta programul! Am avut programare la ora 10, am asteptat o ora pe ceas ..nimeni nu a spus nimic,doar atunci cand am intrebat eu daca mai dureaza.. mi au raspuns ca mai dureaza cel putin o ora pentru ca este o urgenta. Eu inteleg ca sunt urgente , insa este normal sa anunti pacientul care sta pe hol de o ora ca nu mai poate fi preluat. Daca nu as fi intrebat as fi stat 2 ore cel putin degeaba pe un scaun, in speranta ca ma baga cineva in seama. Foarte urat ! 👎 lipsa de respect fata de pacienti! Edit: mi s a spus sa vin din nou la 15:45, am sunat sa fiu sigura ca nu vor mai fi decalari si m au anuntat ca se va astepta din nou pt ca sunt intarzieri. Am dorit sa refac programarea pt alta zi si m au programat peste alte 2 saptamani. Nu au fost deloc fairplay avand in vedere ca eu le am inteles problema si am asteptat o zi intreaga pt aceasta programare. Corect mi se parea sa imi gaseasca un loc avand in vedere cum au procedat. Doamna de la telefon mi a explicat ca sunt pacienti cu dureri si de asta se fac schimbarile aceastea de plan . I am explicat la randul meu ca si eu am dureri si ca nu vin de drag la reumatologie. Fara cuvinte! 👎 Vlad Stefan7 Aprilie 2025Trustindex verifică că sursa originală a recenziei este Google. Excelenta in recuperarea medicala! Am avut din pacate ocazia sa merg si la alta clinica ca sa pot face comparatie si sa inteleg ca diferenta de profesionalism se traduce in calitatea vindecarii noastre. Personal amabil si foarte bine pregatit, programarea se respecta, terapiile se fac cu simt de raspundere. Voi reveni din 6 in 6 luni!
Alege Clinica Lotus pentru ameliorarea afecțiunilor reumatologice, neurologice și ortopedice! Descoperă locația noastră pe hartă și programează-te la o consultație!
Luni - Vineri: 08:00 – 20:00
Sâmbătă, Duminică: închis
CYM CENTER SRL
Reg. com.: J04/1824/2008
CUI: 24594334
Adresa: Calea Romanului, nr. 39, Bacău
Telefon: 0799 813 814 / 0372 228 338
Email: contact@clinicalotus.ro
Orar: Luni – Vineri: 08:00 – 20:00, Sambata, Duminica: Inchis
Conducerea spitalului:
Dr. Bujenita Viorel – administrator
Program audiențe: Miercuri: 08:00 – 10:00
Telefon: 0799813814
Email: info@clinicalotus.ro
Copyright © 2024 Clinica Lotus. Toate drepturile rezervate.